fredag 21 februari 2014

Veckan som har gått...
Den här veckan har vi haft två studiedagar. En del har varit hemma och en del har varit på fritids.
Vi har jobbat med matte och svenska.
Vi har jobbat med + och - i matten. I svenskan har vi jobbat med en ny bokstav som heter "Dd".
En del har varit på skol-if, där har vi lekt "fortet".

På rasterna har vi lekt snöbollskrig, varit i kojor och åkt i pulkabacken.
Vi har också varit ute och haft gemensamma lekar.

Vi har även läst med faddrarna.
Fredagen avsliuades med att vi hade storsamling med hela skolan. Där pratade vi om OS och såg en film.
Vi har även skrivit på våran blogg och i veckologgen.

Skrivit av 1B <3 med hjälp av fröken.

Den här veckan får alla elever även en läxa i sin loggbok.
På sidan 4 och 5 i loggboken.

På sidan 4 "mitt år" fyll tillsammans i födelsedagar för alla i familjen och andra du vill ta med.

På sidan 5 på "min sida" ska eleverna skriva och berätta:
  • Sitt för- och efternamn
  • Födelsedatum
  • Jag tycker om att...
  • Min favoritfärg är...
  • Min favoritleksak är..
  • Annat du vill berätta om dig själv! Om du vill klistra in ett foto får du gärna det!
Läxan ska tillbaka till skolan på torsdag den 27/2.

Ha en go och mysig helg tillsammans kramar från fröken...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar